Czy opinie Google są ważne?

Recenzje Google oraz opinie w postaci gwiazdek mogą dać firmom duży wzrost wiarygodności bez konieczności wydawania ani grosza. Wiele korzyści płynących z otrzymywania recenzji Google obejmuje ranking Google pod kątem lokalnego pozycjonowania, wyrównanie szans, zwiększenie reputacji online oraz pomoc w odnalezieniu przez klienta firmy. Więc  czy faktycznie warto się postarać o zdobywanie najlepszych opinii?

Jak działają opinie w internecie?

opinie z internetu googleRecenzje Google pozwalają każdej dobrej firmie udowodnić swoją wartość potencjalnym klientom. Użytkownicy mogą przejść do trybu online i wymienić swoje przemyślenia na temat firmy bez konieczności pobierania aplikacji. Przeglądy wyrównują szanse tam, gdzie szum marketingowy, drogie kampanie i zręczna treść stają się mniej istotne. Oczywiście te same kampanie i zgrabna kopia z pewnością mogą mieć ogromny wpływ. Ale stają się mniej istotne w kontekście recenzji biznesowych Google, ponieważ recenzje służą jako przejrzystość i dowód społeczny, a nie piękny marketing. Na pewno opinie z internetu Google mają duże znaczenie. Każdy użytkownik wyszukujący może wpisać zapytanie i natknąć się na firmy posiadające recenzje od rzeczywistych klientów i podjąć świadomą decyzję o tym, czy powinien zaangażować się w tę firmę, a pozytywne recenzje popychają ich do konwersji. Kolejną zaletą recenzji jest to, że dają one firmie możliwość wyrównania szans w zakresie lokalnego pozycjonowania wizytówki.

Duża czy mała firma, która korzysta z recenzji Google, może zająć wyższą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania. Jeśli Google uważa, że ​​lokalny sklep sprzedający buty do biegania zapewnia lepsze wrażenia niż przeciętny gigant detaliczny, ten lokalny sklep może znaleźć się wyżej w lokalnych rankingach wyszukiwania. Ten sam przykład dotyczy giganta handlu detalicznego.