Nowoczesne formy reklamy

Są różne sposoby na kreatywną reklamę. Pomysłowość marketingowców w tym zakresie jest niemal nieograniczona. Stosuje się na przykład marketing zapachowy, smakowy, a nawet dotykowy! Ten ostatni związany jest z różnego typu urządzeniami użytkowymi, takimi jak długopisy czy kubki z logiem firmy.

Liczy się pomysłowość

FH Karmi w ŁodziMożna jednak podejść do tego tematu o wiele bardziej oryginalnie. Są firmy, które oferują wydruk loga na prawie każdym przedmiocie. Na przykład u FH Karmi w Łodzi można zamówić niemal wszystko: parasolki, pendrivy, worki, pluszaki, portmonetki, a nawet… wagi łazienkowe bądź uchwyty teleskopowe do selfie. Można by dyskutować o przydatności wszystkich tych gadżetów, według wielu marketingowców jednak im więcej przedmiotów posiada logo naszej firmy, tym lepiej. U podstaw takiego podejście zasadza się przekonanie, że używanie przedmiotów firmujących daną markę sprawia, iż mocniej się z nią identyfikujemy. Z tego założenia wychodzi pewnie też FH Karmi z Łodzi, bo można u nich zamówić naprawdę nadruki na wszystkim. Być może faktycznie jest w tym coś – chyba każdy, kto ubierze koszulkę z danym logiem w jakiś sposób się z nim identyfikuje. Niektóre firmy idą o krok dalej i tworzą swoje firmowe przekąski. Istnieją specjalne agencje reklamowe, które specjalizują się w marketingu smakowym. Na zlecenie klientów tworzą unikalne profile smakowe firm, starając się wyselekcjonować smaki tak wyjątkowe, by kojarzyły się już tylko i wyłącznie z daną marką. Choć odbiorcy zazwyczaj nie mają pojęcia, że są poddawani wpływowi reklamy, nieświadomie mogą przypisać jakiejś firmie pozytywne cechy poprzez wspomnienia unikalnych smaków.

To jednak tylko część przykładów na kreatywne wykorzystanie technik marketingowych. Wgłębiając się w temat, możemy znaleźć ich o wiele więcej.