Nowoczesne hamulce do roweru

Niektóre rowery które mieliśmy okazję testować miały ten sam problem, a mianowicie hamulce które nie były dobrze dobrane do rodzaju roweru. Wyczynowe rowery mające luźne, podstawowe hamulce, trekkingowe rowery z hamulcami do górskich, czy podobne, źle dobrane przykłady wymagały nieraz natychmiastowej wymiany, jeśli rower miał być komfortowy i spełniać swoje zadanie.

Hamulce do rowerów górskich

dopasowane hamulce szczękowe maguraW rowerach górskich najczęściej widywaliśmy taki problem, głównie będący hamulcami szczękowymi do amatorskich rowerów, które montowane były w rowerach głównie przez wzgląd na cięcie kosztów. W amatorskich rowerach dla młodych rowerzystów, takie hamulce były idealnym rozwiązaniem, aczkolwiek w profesjonalnych rowerach terenowych nie miały one miejsca, dlatego wymienialiśmy je niemal od razu na dopasowane hamulce szczękowe Magura w układzie V-Brake. Hamulce te są konstrukcją która używana jest od ponad dwudziestu lat, aczkolwiek niezmiennie pozostaje bardzo dobrym elementem wyposażenia każdego profesjonalnego roweru. Po prawidłowym zamontowaniu, profesjonalne hamulce Magura mają niewielki skok, bardzo silny zacisk, i zdecydowanie krótki czas hamowania przy średnich prędkościach. Nie wykazują typowych problemów z brakiem obustronnego zacisku, i nie przeskakują przy jeździe z wysoką prędkością.

W przeciwieństwie do większości hamulców w układzie V-Brake, mogą być bez większego problemu montowane w nowoczesnych rowerach z ramą wyczynową czy amortyzowaną, gdyż nie są tak wysokie i masywne jak typowe hamulce w tym układzie. Są to również jedne z niewielu hamulców tego typu, rozkładających siłę napięcia na obydwa ramiona konstrukcji, dzięki czemu zacisk zawsze jest tak samo silny i nie ulega z czasem obluzowaniu, a tym samym nie wymaga ponownego napinania.