Przegląd wizytówek i ich projektowanie

projektowanie wizytówek

Wizytówki pełniły przez ostatnie stulecia rozmaite funkcje. Obecnie najczęściej spotykane są wizytówki osobiste i służbowe. Pierwsze z nich to wizytówki, które zawierają imię i nazwisko właściciela, jego tytuł naukowy, stopień wojskowy, czasem informacje dodatkowe do kontaktu.

Projektowanie wizytówek nie jest łatwe

projektowanie wizytówekSłużą przede wszystkim podczas nawiązywania znajomości i do dziś są elementem konwenansu, oznaką uprzejmości oraz szacunku. Często wizytówki takie są jednostronne, tak aby na odwrocie można było zapisać dodatkową informację skierowaną do osoby, której wręczana jest wizytówka na przykład prywatny numer telefonu czy datę i miejsce umówionego spotkania. Każdy kreator wizytówek pozwoli nam stworzyć taką wizytówkę. Wizytówki służbowe pełnią bardziej praktyczne funkcje, w tym funkcję reklamową. Zawierają nazwę i logo firmy, niekiedy dane właściciela firmy, poza tym dane do kontaktu takie jak adres, e-mail, numer telefonu, fax, ponadto na wizytówce takiej umieszcza się informację o rodzaju działalności firmy, adres strony internetowej, a czasem nawet szczegółowe dane firmy ułatwiające wypisywanie faktur. Na takiej wizytówce często są też umieszczane elementy wizualne – zdjęcia, elementy graficzne, mapki dojazdowe i inne przydatne informacje. Polecane przez wielu projektowanie wizytówek nie jest trudne, ale trzeba przemyśleć każdy szczegół tak aby wizytówka nie była przeładowana informacjami, była czytelna i tworzyła profesjonalny wizerunek firmy. W Internecie jest dostępny niejeden program do wizytówek, który ułatwia stworzenie własnej wizytówki. Liczne dostępne wizytówki online pomagają podjąć decyzję co do ogólnego wyglądu wizytówki. Każda agencja reklamowa czy drukarnia posiada wizytówki wzory, dzięki którym można wybrać odpowiednią grubość wizytówki, możemy zdecydować się na jej uszlachetnienie, ozdobienie itp.

Do nas należy decyzja jak będzie wyglądała nasza wizytówka, którą będziemy chcieli wręczać na spotkaniach biznesowych czy w kontaktach z klientami.