
Public relations to najogólniej mówiąc budowanie pewnego rodzaju relacji publicznych. Wydaje się, że to głównie agencje PR zajmują się jego budowaniem na zlecenie swoich klientów.
Agencja PR i wizerunek firmy
Jednak najczęściej dzieje się tak, że przedsiębiorcy muszą sami budować swoją markę. Związane jest to najczęściej z brakiem odpowiednich środków finansowych. Przez to muszą samodzielnie budować reputacje. Są różne rodzaje wizerunków, na jakie decydują się ludzie – świadomie bądź nie. Kilka z nich zaproponowała agencja public relations, ponieważ w Warszawie prowadzone były bardzo dokładne obserwacje,a także wyciągnięte wnioski. Rozróżnienie wizerunków dzieli się na silny a także słaby. Ten pierwszy ma zamiar pokazać, że opinia o przedsiębiorstwie jaka była budowana przez długi czas i tym ciężko wypracowanym wizerunkiem ciężko jest zachwiać. Z kolei słaby wykazuje pewnego rodzaju brak konsekwencji w budowaniu swojej własnej marki a także kilka negatywnych opinii znalezionych w sieci jest w stanie go złamać. Budowane są także wizerunki pozytywne, czyli opierające się na przykład na działalności charytatywnej. Negatywne czyli unikanie płacenia podatków bądź obojętne, czyli po prostu promowanie siebie i swojej działalności. Agencja PR zadba o to, by każdy jej klient o ile ktoś zdecyduje się na jej usługi był zadowolony i mógł budować swój wizerunek na takich zasadach, jakie sam sobie prędzej wybrał. Dlatego też może budować wizerunek własny, czyli taki jaki dyktuje mu rozum bądź serce oraz obcy, czyli wykreowany i zaproponowany przez specjalistę, czyli na przykład agencje PR.
Dodatkowo można także wyróżnić typy wizerunku na aktualny, czyli opinie w czasie rzeczywistym a także to co chce się osiągnąć w konkretnej perspektywie czasu, czyli wizerunek planowany.
Więcej o agencjach na https://www.practum.pl